Luni – Vineri: 9:00 – 18:00
Sâmbăta: 10:00 – 14:00
0

LIVRARE GRATUITĂ LA COMENZILE STANDARD DIN CHIȘINĂU

Cele mai frecvente întrebări despre dispozitivele inReach®

Primim întrebări de la utilizatorii dispozitivelor inReach¹ din întreaga lume, prin sondaje, social media și echipele de asistență. Mai jos răspundem la unsprezece dintre cele mai frecvente întrebări despre utilizarea dispozitivelor inReach, inclusiv noul inReach Mini 3 Plus, lansat recent, care aduce îmbunătățiri la autonomie, conectivitate și funcțiile de siguranță.

1.Dispozitivul ar trebui să mă avertizeze că am un abonament activ de fiecare dată când îl pornesc?

Da. De fiecare dată când porniți dispozitivul, veți primi următoarea notificare:

„AVERTISMENT: MESAJELE, URMĂRIREA ȘI SOS NECESITĂ UN ABONAMENT ACTIV. TESTAȚI ÎNTOTDEAUNA DISPOZITIVUL ÎNAINTE DE A PORNI LA DRUM.”

(Acest avertisment are rol informativ și este un element de siguranță, ajutându-vă să vă asigurați că dispozitivul inReach este complet funcțional înainte de a fi nevoie să vă bazați pe el pentru comunicare sau într-o situație de urgență.

De ce apare acest avertisment?

Dacă serviciul este suspendat sau anulat fără o sincronizare ulterioară, dispozitivul nu poate ști că acesta nu mai este activ. Fără un memento care să vă amintească să testați serviciul înainte de plecare, poate apărea un scenariu periculos. Este esențial să vă sincronizați dispozitivul de fiecare dată când efectuați modificări în contul dumneavoastră.)

2.De unde provine prognoza meteo?

Prognozele terestre sunt furnizate de meteoblue, un furnizor global de date meteo. Acestea folosesc o abordare multi-model care combină mai multe modele meteorologice cu observații actuale, specifice locației și altitudinii. Site-ul web meteoblue oferă informații meteorologice suplimentare detaliate.

Prognozele marine se bazează pe datele meteorologice marine premium OCENS, care furnizează nivelurile valurilor și ale vântului cu o precizie de 1/100 de grad de latitudine sau longitudine. Sursele de date din Atlantic includ WW3 Multi-Global, WW3 Navy, NDFD, ECMWF și GFS Global Wave, precum și HRRR și RAP pentru vântul din anumite zone.

3.Cum trimit un mesaj de check-in?

Mesajele de check-in sunt o modalitate convenabilă de a trimite mesaje scurte, predefinite, către destinatari selectați de pe dispozitivul dvs. inReach în timp ce sunteți în deplasare. Funcția este disponibilă și pe inReach Mini 3 Plus, cu o interfață optimizată și trimitere mai rapidă a mesajelor.

Există trei mesaje de check-in prestabilite care nu pot fi editate. Acestea sunt:

  • Mă înregistrez, totul este în regulă.
  • Îmi încep călătoria.
  • Îmi închei călătoria.

Înainte de a pleca în aventură, trebuie să stabiliți destinatarii mesajelor de check-in. Acest lucru se face de pe site-ul web Garmin Explore™ sau din aplicația Garmin Messenger™, la „Editați contactele de check-in” (în funcție de dispozitivul dvs.). Notă: Mesajele de check-in nu pot fi trimise prin aplicația Earthmate™.

Instrucțiunile pentru trimiterea unui mesaj de check-in variază în funcție de dispozitiv, dar în general sunt următoarele:

  1. Din ecranul de start al dispozitivului inReach, apăsați OK pentru a deschide acțiunile paginii de start.
  2. Selectați Check-In.
  3. Apăsați < sau > pentru a derula cele trei opțiuni de mesaje de check-in.
  4. Apăsați OK pentru a selecta un mesaj.
  5. Apăsați OK pentru a trimite mesajul.

Pentru instrucțiuni și informații mai specifice despre dispozitiv, accesați Centrul de asistență Garmin, introduceți numele dispozitivului în bara de căutare și căutați Mesaje de check-in.

4.Ce sunt punctele de referință și cum le utilizez?

Punctele de referință sunt puncte de localizare pe care le înregistrați și le stocați în dispozitivul inReach. Punctele de referință pot marca locul în care vă aflați, locul în care vă îndreptați sau locul în care ați fost. Puteți crea puncte de referință în Earthmate®, Garmin Explore sau pe site, iar acestea pot fi partajate dacă sunt salvate într-o colecție afișată în MapShare. 

Pentru informații detaliate despre cum să setați puncte de referință pe dispozitivul dvs. inReach specific, vizitați Centrul de asistență Garmin, introduceți numele dispozitivului în bara de căutare și căutați „Waypoints” (Puncte de referință).

5.Ce aplicații Garmin sunt compatibile cu dispozitivul meu inReach?

Fiecare dispozitiv se conectează la o aplicație Garmin (Garmin Messenger™, Garmin Explore™, Earthmate®) pe care o puteți descărca din App Store® sau Google Play pe smartphone-ul dvs. După ce aplicația este descărcată, asociată și sincronizată cu dispozitivul inReach, puteți accesa funcții extinse pentru aventurile în afara rețelei.

Consultați mai jos pentru clarificări privind aplicațiile, ce fac acestea și dispozitivele cu care se conectează:

Aplicația Garmin Messenger™ – Comunicare și partajare a locației: Dispozitive inReach® Messenger/Messenger Plus, inReach® Mini 2, GPSMAP® 66i/GPSMAP® 67i, GPSMAP® 86i/GPSMAP® 86sci, Montana® 700i/GPSMAP® 750i și Alpha® 200i/Alpha® 300i

Aplicația Garmin Explore™ – Cartografiere și navigație: dispozitive inReach Mini 2, GPSMAP 66i/GPSMAP 67i, GPSMAP 86i/GPSMAP 86sci, Montana 700i/Montana 750i și Alpha 200i/Alpha 300i

Aplicația Earthmate® – Comunicare, cartografiere și navigare: Dispozitive inReach® Mini, inReach Explorer®+, inReach SE®+ și DeLorme® inReach

Notă: aplicația Earthmate nu este compatibilă cu inReach Mini 2.

6.În timpul unei aventuri cu înnoptare, ar trebui să las dispozitivul inReach pornit sau să îl opresc?

Deoarece majoritatea dispozitivelor inReach au o autonomie a bateriei suficientă pentru majoritatea aventurilor, vă recomandăm să lăsați dispozitivul pornit.

Dacă sunteți într-o călătorie lungă și trebuie să economisiți bateria, rețineți că SOS poate fi inițiat chiar și atunci când dispozitivul este oprit. Ținând apăsat butonul SOS timp de aproximativ 5 secunde, dispozitivul se va porni și va iniția o cerere SOS dacă aveți conexiune la satelit.

7.Plec în vacanță în străinătate și vreau să iau cu mine comunicatorul meu prin satelit inReach. Cum pot ști dacă dispozitivul meu va fi acceptat?

Este responsabilitatea dvs. să cunoașteți și să respectați toate legile aplicabile în jurisdicțiile în care se intenționează utilizarea dispozitivului de comunicații prin satelit. Dispozitivele inReach funcționează pe rețeaua de sateliți Iridium®, care oferă acoperire globală 100%. Totuși, unele țări cer o autorizație sau un cod de înregistrare emis de guvern pentru activarea sau utilizarea dispozitivelor de comunicații prin satelit.

Alte țări interzic complet utilizarea sau deținerea de dispozitive de comunicații prin satelit. În plus, embargourile SUA interzic furnizarea de produse și servicii de comunicații prin satelit în unele țări.

Lista țărilor restricționate:

  • Afganistan
  • Ucraina (regiuni restricționate includ Luhansk, Donețk, Zaporijia și Peninsula Crimeea)
  • Cuba
  • Georgia (restricții SMS)
  • India
  • Iran
  • Coreea de Nord
  • Myanmar
  • Sudan
  • Siria
  • Thailanda
  • Vietnam
  • China
  • Rusia

8.Cum poate un contact să-mi vadă locația în timp ce utilizez dispozitivul meu inReach?

Utilizați funcția de urmărire de pe dispozitivul inReach pentru a înregistra punctele de urmărire și a le transmite prin rețeaua de sateliți Iridium® la un interval de trimitere specificat. Puteți alege între două funcții care le permit contactelor să vă vadă locația și să vă urmărească: LiveTrack (nou) sau MapShare™.

LiveTrack pentru inReach oferă o experiență simplificată pentru cei dragi, care pot să vă urmărească locația și să vadă date precum distanța, timpul și altitudinea. Puteți salva și revizui sesiunile urmărite în profilul dvs. LiveTrack. 

MapShare pentru inReach este o funcție alternativă de urmărire a locației care le oferă prietenilor și familiei posibilitatea de a vă urmări, de a vă localiza și de a vă trimite mesaje, plus funcții suplimentare de cartografiere prin intermediul site-ului web Garmin Explore™. Accesați Centrul de asistență Garmin și căutați după dispozitiv pentru instrucțiuni de configurare și utilizare.

Dacă sunteți configurat în prezent pentru MapShare, dar preferați să treceți la LiveTrack, faceți clic aici pentru instrucțiuni de trecere.

9.Cum poate partenerul meu să trimită un mesaj către dispozitivul meu inReach în timp ce sunt în aventură?

Dispozitivele de comunicare prin satelit inReach nu au numere de telefon alocate, astfel încât pot trimite doar SMS-uri (mesaje text), e-mailuri sau mesaje inReach. Utilizatorii inReach trebuie să facă cel puțin una dintre următoarele acțiuni pentru ca alții să îi poată contacta:

  • Inițiați o conversație cu un destinatar trimițându-i un mesaj, astfel încât acesta să poată răspunde.
  • Să ofere acces la pagina lor MapShare, astfel încât alte persoane să le poată trimite mesaje de acolo.
  • Să furnizeze adresa lor inReach, astfel încât alți utilizatori inReach să le poată trimite mesaje.
  • Să asocieze un dispozitiv inReach compatibil cu aplicația Garmin Messenger de pe telefonul lor.

Există cinci moduri de a trimite un mesaj către un dispozitiv inReach:

  1. Mesagerie e-mail
  2. Mesagerie SMS (text)
  3. Aplicația Garmin Messenger
  4. Mesagerie MapShare
  5. Mesagerie inReach către inReach

10.Dacă am două dispozitive pe un singur cont, trebuie să plătesc pentru serviciu pentru fiecare dintre ele?

Fiecare dispozitiv inReach necesită propriul abonament. Conturile personale inReach sunt concepute pentru un singur dispozitiv activ. Dacă aveți mai multe dispozitive inReach pe care le utilizați intens, puteți lua în considerare un plan Professional. Contactați-ne pentru a discuta opțiunile.

11.Care este cel mai bun loc pentru a transporta dispozitivul meu inReach într-un rucsac?

Cel mai bun loc pentru a transporta dispozitivul inReach este agățat în partea superioară exterioară a rucsacului, cu antena orientată în sus și cu vedere liberă către cer. Acest lucru asigură o recepție optimă a semnalului satelit, menținând în același timp dispozitivul accesibil.

Poziționarea optimă a dispozitivului inReach poate fi ușurată prin depozitarea dispozitivului într-un buzunar dedicat ,,On-The-Go” special conceput pentru anumite modele de dispozitive Garmin inReach (în prezent, dispozitivele inReach Mini 2, inReach Mini 3 Plus și Messenger/Messenger Plus). 

Situat pe cureaua de umăr stângă, buzunarul flexibil din plasă ține în siguranță dispozitivul inReach cu o buclă elastică pentru atașarea unui carabiner, păstrându-l în siguranță și ușor accesibil, astfel încât să îl puteți accesa rapid ori de câte ori aveți nevoie în timpul deplasării.

inReach Mini 3 Plus este cel mai recent comunicator satelitar compact Garmin și aduce o serie de îmbunătățiri semnificative, precum o autonomie extinsă, o conectivitate mai stabilă și o viteză mai rapidă de trimitere a mesajelor. Dispune de o recepție optimizată în zone dificile și funcționează impecabil cu aplicațiile Garmin, menținându-și forma ultra-ușoară și portabilă. Este o alegere excelentă pentru utilizatorii care doresc un dispozitiv fiabil și puternic într-un format cât mai compact.

¹Este necesar un abonament activ la serviciul de comunicații prin satelit. Anumite jurisdicții reglementează sau interzic utilizarea dispozitivelor de comunicații prin satelit. Este responsabilitatea dvs. să cunoașteți și să respectați toate legile aplicabile în jurisdicțiile în care se intenționează utilizarea dispozitivului de comunicații prin satelit.

Apple și App Store sunt mărci comerciale ale Apple Inc., înregistrate în S.U.A. și în alte țări. Google Play și logo-ul Google Play sunt mărci comerciale ale Google LLC.

Cum te ajută Garmin să performezi mai bine pe pârtie

De ce ar trebui să luați cu voi un ceas inteligent Garmin și un dispozitiv inReach® în următoarea aventură de sporturi de iarnă?

V-ați întrebat vreodată cum puteți utiliza produsele Garmin atunci când schiați sau practicați snowboarding? Avem răspunsurile. Când aveți un ceas inteligent Garmin compatibil, accesați rapid informații despre coborâri, hărți preîncărcate ale stațiunilor și notificări meteo – direct de la încheietură. În plus, cu un dispozitiv inReach¹, puteți fi pregătit în caz de urgență.

Produsele Garmin sunt aici pentru a vă ajuta. Iată detaliile.

Activități sportive de iarnă

Mai multe ceasuri inteligente Garmin includ profiluri dedicate sporturilor de iarnă, precum schi, snowboarding, schi de tură, snowboarding de tură, schi fond clasic, schi fond skate, patinaj și snowshoeing. Pentru o prezentare completă, puteți consulta lista de ceasuri cu funcții pentru sporturile de iarnă, unde sunt incluse modelele capabile să ofere date exacte pentru performanță, siguranță și orientare pe zăpadă, precum fēnix® 8, fēnix® 8 Pro, epix™ Pro (Gen 2), Enduro™ 3, Forerunner® 970, Instinct® 3, Instinct® 3 Solar Tactical Edition, quatix® 8, D2 Mach 2 și D2 Mach 1 Pro. Toate aceste modele includ profiluri complete pentru schi și snowboarding și sunt optimizate pentru monitorizarea avansată a activităților pe zăpadă.

În general, sunt compatibile cu funcțiile Garmin pentru sporturi de iarnă toate ceasurile care integrează altimetru/barometru, GPS multi-band și modul de activitate „Ski / Snowboard / Winter Sports”. Aceste tehnologii permit estimarea precisă a altitudinii, a schimbărilor de pantă și a vitezei — esențiale pentru schi și snowboarding.

În cazul activităților de schi și snowboarding pe pârtie, ceasul afișează timpul și distanța ultimei coborâri, viteza maximă și medie, altitudinea și numărul total de parcursuri. Pentru zonele off-piste, profilul dedicat urmărește schimbările de altitudine, diferențele de nivel, viteza și durata totală. Pentru schiul fond clasic sau skate, dispozitivele compatibile arată distanța, ritmul, altitudinea, ritmul cardiac și viteza. În plus, dacă asociezi o centură precum Garmin HRM 600 cu un model compatibil de ceas, primești date avansate despre puterea de schi și feedback tehnic în timp real.

Stațiuni de schi preîncărcate

Ceasurile inteligente, cum ar fi fēnix® 8 sau Enduro 3, vă oferă acces la hărți de schi preîncărcate pentru peste 2.000 de stațiuni de schi din întreaga lume. Asta înseamnă că veți avea o mai bună cunoaștere a situației atunci când consultați pagina cu date cartografice. Fiecare hartă afișează numele pârtiei, nivelul de dificultate prin culori, teleskiurile, curbele de nivel și punctele de interes apropiate.

Aceste hărți SkiView vor apărea în mod implicit atunci când utilizați activitatea de schi sau snowboard pe ceas. De asemenea, le puteți activa pentru activitățile de schi în afara pârtiei, schi clasic, schi de fond și snowshoeing.

Funcții ale hărții pentru activități în aer liber

Dar stați. Hărțile sunt și mai bune. Unele ceasuri oferă hărți încorporate cu navigare îmbunătățită prin rutare dinamică dus-întors. În plus, puteți vedea contururile terenului cu hărțile TopoActive preîncărcate.

Faceți upgrade la Outdoor Maps+² și veți putea adăuga straturi de hărți, inclusiv imagini din satelit, hărți ale terenurilor publice, campinguri, parcuri naționale și multe altele.

Aventuri cu snowmobilul? Ne ocupăm și de asta cu robustul Tread® 2 powersport navigator. Combinați-l cu Handlebar Controller cu fir și veți obține controlul hărții cu ajutorul butoanelor, astfel încât să puteți ține mâinile pe snowmobil.

Comunicați cu inReach

Când vă aventurați pe pârtii, nu vă așteptați să vă răniți, dar trebuie să fiți întotdeauna pregătit. Cu inReach® Messenger Plus sau inReach® Mini 2, puteți trimite un mesaj SOS interactiv către Garmin Response, un centru internațional de coordonare a intervențiilor de urgență, disponibil 24/7, chiar și în zone izolate. De asemenea, beneficiați de mesagerie bidirecțională, astfel încât să puteți ține la curent persoanele dragi. InReach® Messenger Plus³ vă permite să trimiteți și fotografii și mesaje vocale.

În caz de urgență, dacă ai asociat dispozitivul inReach cu ceasul compatibil, poți declanșa un SOS direct de pe ceas și trimiți mesaj către Garmin Response.

Dispozitivele inReach au un design durabil, rezistă la frig extrem și funcționează săptămâni întregi. În modul cu consum redus, inReach® Messenger Plus oferă până la 25 de zile de autonomie, chiar și când trimite locația la fiecare 10 minute. InReach® Mini 2 are până la 14 zile de autonomie atunci când urmărește locația la fiecare 10 minute.

Actualizări meteorologice detaliate

Este esențial să fiți la curent cu starea vremii.

Atât inReach® Mini 2, cât și inReach® Messenger Plus oferă inReach Weather, astfel încât să puteți obține actualizări meteorologice și să solicitați prognoze. Cu un ceas precum seria fēnix® 8, fenix® 8 Pro și multe altele puteți seta alerte meteorologice atunci când îl conectați la un smartphone. Acest lucru vă permite să vă planificați traseul în funcție de vreme sau să găsiți un adăpost.

Răsfoiește colecția noastră de ceasuri pentru aventuri în aer liber și dispozitive de comunicare prin satelit pentru a te pregăti înainte de a porni pe pârtii și trasee.

¹Este necesar un abonament activ la serviciul prin satelit. Anumite jurisdicții reglementează sau interzic utilizarea dispozitivelor de comunicare prin satelit. Este responsabilitatea utilizatorului să cunoască și să respecte toate legile aplicabile în jurisdicțiile în care se intenționează utilizarea dispozitivului.

²Consultați întotdeauna sursele oficiale, deoarece aceste informații pot să nu fie actualizate. Aceste informații nu sunt disponibile pentru toți furnizorii de servicii LTE sau pentru toate zonele geografice.

³Pot fi aplicate restricții jurisdicționale; necesită abonament inReach activ și smartphone asociat. Mesageria foto și vocală necesită utilizarea aplicației Garmin Messenger™ pe smartphone-ul compatibil.

De ce ar trebui să cumperi un comunicator prin satelit Garmin?

Fie că schiezi în zone izolate, faci drumeții pe munte sau conduci printr-o regiune îndepărtată, este esențial să fii pregătit pentru o situație de urgență – iar telefonul mobil s-ar putea să nu fie suficient. Aici intervin dispozitivele prin satelit, precum comunicatoarele prin satelit Garmin inReach și balizele personale de localizare (PLB).

Atunci când nu ai semnal la telefon, aceste dispozitive te pot ajuta să soliciți asistență în caz de urgență. Care dintre ele este potrivit pentru tine? Citește mai departe pentru a afla mai multe! 

Ce este un comunicator prin satelit?

Un comunicator prin satelit este un dispozitiv compact, ușor și durabil, care îți permite să rămâi conectat chiar și dincolo de zonele cu acoperire celulară. Modele precum Garmin inReach® Mini 2 sau inReach® Messenger Plus îți oferă liniștea că poți trimite un SOS în caz de urgență, păstrând în același timp legătura cu cei dragi prin mesagerie bidirecțională. Pentru a accesa rețeaua globală Iridium®, este necesar un abonament activ.

Cum funcționează un dispozitiv inReach în caz de urgență?

Înainte de a pleca într-o călătorie, poți adăuga în contul tău contacte de urgență, itinerariul excursiei, informații medicale și alte detalii care te pot ajuta în situații critice.

Dacă apeși butonul SOS de pe dispozitivul inReach, vei fi conectat cu Garmin ResponseSM, centrul internațional de coordonare a urgențelor, disponibil 24/7. Echipa va alerta echipele locale de căutare și salvare și va menține comunicarea cu tine până la sosirea ajutorului.

Până în prezent, Garmin Response a gestionat peste 14.500 de cereri de urgență inReach în peste 150 de țări.

Rămâi conectat cu cei dragi

Cu un comunicator prin satelit Garmin inReach, poți partaja locația ta în timp real prin funcția de urmărire live sau incluzând coordonatele GPS în mesajele pe care le trimiți. Ai posibilitatea de a trimite și primi mesaje personalizate, check-in-uri și mesaje rapide, ceea ce îți oferă siguranță și liniște, atât pentru tine, cât și pentru cei de acasă. 

Dacă ai întârzieri în traseu dar nu este o urgență, poți informa familia prin mesagerie bidirecțională. În condiții optime, mesajele pot fi transmise în 30 de secunde până la 1 minut, dar durata poate varia în funcție de locație. În plus, dispozitivul îți permite să primești prognoze meteo detaliate pentru locația ta sau pentru orice alt punct din itinerariul tău, fie direct pe dispozitivul inReach, fie pe smartphone-ul asociat.

Explorare fără griji, cu conectivitate globală

Cu un Garmin inReach, ai siguranța că nu ești niciodată complet deconectat, indiferent unde te afli.

De asemenea, poți primi prognoze meteo detaliate pentru locația ta actuală sau pentru orice altă destinație din itinerariul tău, direct pe dispozitivul inReach sau pe smartphone-ul asociat. Cu inReach Messenger Plus, ai posibilitatea de a partaja fotografii în timp real, mesaje vocale și de a trimite mesaje text extinse, de până la 1.600 de caractere. 

Aceste funcționalități sunt disponibile prin descărcarea aplicației Garmin Messenger™ pe smartphone-ul compatibil și sunt utile inclusiv în situații de urgență, permițând coordonatorilor să vadă și să audă detalii despre situația ta. inReach Mini 2 oferă o autonomie de până la 14 zile în modul de urmărire la 10 minute, în timp ce inReach Messenger Plus poate funcționa până la 25 de zile în același mod. 

În funcție de utilizare și de modul de urmărire, bateria încărcată complet a anumitor dispozitive inReach poate dura săptămâni sau chiar luni, ajungând până la un an întreg. În plus, unele modele inReach includ funcția de încărcare de siguranță, care îți permite să îți alimentezi telefonul descărcat în caz de nevoie. 

Toate dispozitivele inReach sunt proiectate pentru a rezista în condiții extreme, fiind capabile să funcționeze la temperaturi scăzute și în condiții meteo dificile. Acestea sunt rezistente la apă, suportând imersie accidentală de până la 1 metru, timp de 30 de minute, ceea ce le face ideale pentru utilizare în condiții de ploaie, ninsoare sau stropiri accidentale.

Ce este o baliză personală de localizare (PLB)?

O baliză personală de localizare (PLB) are un singur scop: trimiterea unui SOS. Aceste dispozitive sunt concepute pentru a fi purtate de persoane individuale, conform National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), și nu confirmă primirea semnalului de SOS decât dacă sunt echipate cu serviciul Return Link Service (RLS). Bateria durează în general câțiva ani, iar utilizatorii nu trebuie să plătească un abonament.

Spre deosebire de un comunicator prin satelit, PLB-urile nu oferă mesagerie bidirecțională și nu permit transmiterea detaliilor specifice ale unei urgențe. Dacă un PLB este echipat cu RLS, acesta doar îți indică dacă semnalul a fost recepționat, nu și dacă operațiunea de salvare a fost inițiată. În plus, alerta inițială poate dura uneori o oră sau mai mult până să fie recepționată.

Guvernele naționale monitorizează alertele de urgență ale PLB-urilor, conform programului internațional Cospas-Sarsat.

Înregistrarea unui PLB și procesul de salvare

Toate PLB-urile din SUA trebuie să fie înregistrate gratuit la NOAA. În afara Statelor Unite, dispozitivul trebuie înregistrat în cadrul programului internațional Cospas-Sarsat, care include 45 de națiuni și două organizații independente de căutare și salvare.

Când un SOS este activat pe un PLB, acesta transmite un semnal de urgență către sateliți, care apoi este redirecționat către autoritățile de căutare și salvare. Informațiile de înregistrare sunt transmise echipelor de salvare responsabile pentru intervenție. Echipele de salvare vor încerca să te contacteze sau să ia legătura cu contactele de urgență înregistrate, pentru a obține mai multe informații despre situația ta.

În SUA, informațiile tale vor fi trimise către Forțele Aeriene și Garda de Coastă. De asemenea, SUA este responsabilă pentru gestionarea PLB-urilor înregistrate în alte țări, dar activate pe teritoriul său.

Care este diferența?

În esență, un PLB (baliză personală de localizare) doar trimite un SOS, fără a oferi posibilitatea unei comunicări suplimentare.

Dispozitivele inReach de la Garmin confirmă că SOS-ul tău a fost primit, permițând echipelor de salvare să te contacteze pentru detalii despre urgență și să-și prioritizeze răspunsul în mod corespunzător. Acest lucru îți oferă liniștea de a ști nu doar că ajutorul este pe drum, ci și că echipa de salvare este echipată corespunzător și îți poate oferi un timp estimativ de sosire.

În plus, pe durata unei urgențe, poți trimite mesaje celor dragi pentru a-i ține la curent cu situația ta. Mesajele transmise prin inReach către personalul de urgență sau către un apropiat sunt recepționate în doar câteva minute, ceea ce este un mare avantaj față de alte dispozitive de urgență sau telefoanele cu funcție SOS, care pot dura o oră sau mai mult pentru a transmite alerta.

Chiar și în situația în care te rănești și nu poți activa manual SOS-ul, Garmin Response poate identifica ultimul tău punct de localizare folosind urmărirea GPS inReach.

Dacă îți dorești funcționalitate avansată și siguranță sporită pentru tine și cei dragi, alege un comunicator prin satelit care oferă comunicare bidirecțională, prognoze meteo și urmărire a locației. Când ești în afara rețelei, nu te aștepți să ai parte de o urgență, dar este esențial să fii pregătit. Nu uita să-ți împachetezi echipamentul esențial pentru drumeții și să atașezi dispozitivul inReach la rucsac. 

Notă:

1️⃣ Pentru utilizarea rețelei de satelit Iridium®, este necesar un abonament activ. În anumite jurisdicții, utilizarea dispozitivelor de comunicație prin satelit este reglementată sau interzisă. Este responsabilitatea utilizatorului să cunoască și să respecte legile aplicabile în zonele în care intenționează să folosească dispozitivul.

2️⃣ Funcționalitatea de trimitere de fotografii și mesaje vocale este disponibilă pe anumite dispozitive compatibile cu tehnologia inReach® Plus. Unele dispozitive necesită utilizarea aplicației Garmin Messenger™ pe un smartphone asociat.