Primim întrebări de la utilizatorii dispozitivelor inReach¹ din întreaga lume, prin sondaje, social media și echipele de asistență. Mai jos răspundem la unsprezece dintre cele mai frecvente întrebări despre utilizarea dispozitivelor inReach, inclusiv noul inReach Mini 3 Plus, lansat recent, care aduce îmbunătățiri la autonomie, conectivitate și funcțiile de siguranță.
1.Dispozitivul ar trebui să mă avertizeze că am un abonament activ de fiecare dată când îl pornesc?
Da. De fiecare dată când porniți dispozitivul, veți primi următoarea notificare:
„AVERTISMENT: MESAJELE, URMĂRIREA ȘI SOS NECESITĂ UN ABONAMENT ACTIV. TESTAȚI ÎNTOTDEAUNA DISPOZITIVUL ÎNAINTE DE A PORNI LA DRUM.”
(Acest avertisment are rol informativ și este un element de siguranță, ajutându-vă să vă asigurați că dispozitivul inReach este complet funcțional înainte de a fi nevoie să vă bazați pe el pentru comunicare sau într-o situație de urgență.
De ce apare acest avertisment?
Dacă serviciul este suspendat sau anulat fără o sincronizare ulterioară, dispozitivul nu poate ști că acesta nu mai este activ. Fără un memento care să vă amintească să testați serviciul înainte de plecare, poate apărea un scenariu periculos. Este esențial să vă sincronizați dispozitivul de fiecare dată când efectuați modificări în contul dumneavoastră.)
2.De unde provine prognoza meteo?
Prognozele terestre sunt furnizate de meteoblue, un furnizor global de date meteo. Acestea folosesc o abordare multi-model care combină mai multe modele meteorologice cu observații actuale, specifice locației și altitudinii. Site-ul web meteoblue oferă informații meteorologice suplimentare detaliate.
Prognozele marine se bazează pe datele meteorologice marine premium OCENS, care furnizează nivelurile valurilor și ale vântului cu o precizie de 1/100 de grad de latitudine sau longitudine. Sursele de date din Atlantic includ WW3 Multi-Global, WW3 Navy, NDFD, ECMWF și GFS Global Wave, precum și HRRR și RAP pentru vântul din anumite zone.
3.Cum trimit un mesaj de check-in?
Mesajele de check-in sunt o modalitate convenabilă de a trimite mesaje scurte, predefinite, către destinatari selectați de pe dispozitivul dvs. inReach în timp ce sunteți în deplasare. Funcția este disponibilă și pe inReach Mini 3 Plus, cu o interfață optimizată și trimitere mai rapidă a mesajelor.
Există trei mesaje de check-in prestabilite care nu pot fi editate. Acestea sunt:
- Mă înregistrez, totul este în regulă.
- Îmi încep călătoria.
- Îmi închei călătoria.
Înainte de a pleca în aventură, trebuie să stabiliți destinatarii mesajelor de check-in. Acest lucru se face de pe site-ul web Garmin Explore™ sau din aplicația Garmin Messenger™, la „Editați contactele de check-in” (în funcție de dispozitivul dvs.). Notă: Mesajele de check-in nu pot fi trimise prin aplicația Earthmate™.
Instrucțiunile pentru trimiterea unui mesaj de check-in variază în funcție de dispozitiv, dar în general sunt următoarele:
- Din ecranul de start al dispozitivului inReach, apăsați OK pentru a deschide acțiunile paginii de start.
- Selectați Check-In.
- Apăsați < sau > pentru a derula cele trei opțiuni de mesaje de check-in.
- Apăsați OK pentru a selecta un mesaj.
- Apăsați OK pentru a trimite mesajul.
Pentru instrucțiuni și informații mai specifice despre dispozitiv, accesați Centrul de asistență Garmin, introduceți numele dispozitivului în bara de căutare și căutați Mesaje de check-in.
4.Ce sunt punctele de referință și cum le utilizez?
Punctele de referință sunt puncte de localizare pe care le înregistrați și le stocați în dispozitivul inReach. Punctele de referință pot marca locul în care vă aflați, locul în care vă îndreptați sau locul în care ați fost. Puteți crea puncte de referință în Earthmate®, Garmin Explore sau pe site, iar acestea pot fi partajate dacă sunt salvate într-o colecție afișată în MapShare.
Pentru informații detaliate despre cum să setați puncte de referință pe dispozitivul dvs. inReach specific, vizitați Centrul de asistență Garmin, introduceți numele dispozitivului în bara de căutare și căutați „Waypoints” (Puncte de referință).
5.Ce aplicații Garmin sunt compatibile cu dispozitivul meu inReach?
Fiecare dispozitiv se conectează la o aplicație Garmin (Garmin Messenger™, Garmin Explore™, Earthmate®) pe care o puteți descărca din App Store® sau Google Play pe smartphone-ul dvs. După ce aplicația este descărcată, asociată și sincronizată cu dispozitivul inReach, puteți accesa funcții extinse pentru aventurile în afara rețelei.
Consultați mai jos pentru clarificări privind aplicațiile, ce fac acestea și dispozitivele cu care se conectează:
Aplicația Garmin Messenger™ – Comunicare și partajare a locației: Dispozitive inReach® Messenger/Messenger Plus, inReach® Mini 2, GPSMAP® 66i/GPSMAP® 67i, GPSMAP® 86i/GPSMAP® 86sci, Montana® 700i/GPSMAP® 750i și Alpha® 200i/Alpha® 300i
Aplicația Garmin Explore™ – Cartografiere și navigație: dispozitive inReach Mini 2, GPSMAP 66i/GPSMAP 67i, GPSMAP 86i/GPSMAP 86sci, Montana 700i/Montana 750i și Alpha 200i/Alpha 300i
Aplicația Earthmate® – Comunicare, cartografiere și navigare: Dispozitive inReach® Mini, inReach Explorer®+, inReach SE®+ și DeLorme® inReach
Notă: aplicația Earthmate nu este compatibilă cu inReach Mini 2.
6.În timpul unei aventuri cu înnoptare, ar trebui să las dispozitivul inReach pornit sau să îl opresc?
Deoarece majoritatea dispozitivelor inReach au o autonomie a bateriei suficientă pentru majoritatea aventurilor, vă recomandăm să lăsați dispozitivul pornit.
Dacă sunteți într-o călătorie lungă și trebuie să economisiți bateria, rețineți că SOS poate fi inițiat chiar și atunci când dispozitivul este oprit. Ținând apăsat butonul SOS timp de aproximativ 5 secunde, dispozitivul se va porni și va iniția o cerere SOS dacă aveți conexiune la satelit.
7.Plec în vacanță în străinătate și vreau să iau cu mine comunicatorul meu prin satelit inReach. Cum pot ști dacă dispozitivul meu va fi acceptat?
Este responsabilitatea dvs. să cunoașteți și să respectați toate legile aplicabile în jurisdicțiile în care se intenționează utilizarea dispozitivului de comunicații prin satelit. Dispozitivele inReach funcționează pe rețeaua de sateliți Iridium®, care oferă acoperire globală 100%. Totuși, unele țări cer o autorizație sau un cod de înregistrare emis de guvern pentru activarea sau utilizarea dispozitivelor de comunicații prin satelit.
Alte țări interzic complet utilizarea sau deținerea de dispozitive de comunicații prin satelit. În plus, embargourile SUA interzic furnizarea de produse și servicii de comunicații prin satelit în unele țări.
Lista țărilor restricționate:
- Afganistan
- Ucraina (regiuni restricționate includ Luhansk, Donețk, Zaporijia și Peninsula Crimeea)
- Cuba
- Georgia (restricții SMS)
- India
- Iran
- Coreea de Nord
- Myanmar
- Sudan
- Siria
- Thailanda
- Vietnam
- China
- Rusia
8.Cum poate un contact să-mi vadă locația în timp ce utilizez dispozitivul meu inReach?
Utilizați funcția de urmărire de pe dispozitivul inReach pentru a înregistra punctele de urmărire și a le transmite prin rețeaua de sateliți Iridium® la un interval de trimitere specificat. Puteți alege între două funcții care le permit contactelor să vă vadă locația și să vă urmărească: LiveTrack (nou) sau MapShare™.
LiveTrack pentru inReach oferă o experiență simplificată pentru cei dragi, care pot să vă urmărească locația și să vadă date precum distanța, timpul și altitudinea. Puteți salva și revizui sesiunile urmărite în profilul dvs. LiveTrack.
MapShare pentru inReach este o funcție alternativă de urmărire a locației care le oferă prietenilor și familiei posibilitatea de a vă urmări, de a vă localiza și de a vă trimite mesaje, plus funcții suplimentare de cartografiere prin intermediul site-ului web Garmin Explore™. Accesați Centrul de asistență Garmin și căutați după dispozitiv pentru instrucțiuni de configurare și utilizare.
Dacă sunteți configurat în prezent pentru MapShare, dar preferați să treceți la LiveTrack, faceți clic aici pentru instrucțiuni de trecere.
9.Cum poate partenerul meu să trimită un mesaj către dispozitivul meu inReach în timp ce sunt în aventură?
Dispozitivele de comunicare prin satelit inReach nu au numere de telefon alocate, astfel încât pot trimite doar SMS-uri (mesaje text), e-mailuri sau mesaje inReach. Utilizatorii inReach trebuie să facă cel puțin una dintre următoarele acțiuni pentru ca alții să îi poată contacta:
- Inițiați o conversație cu un destinatar trimițându-i un mesaj, astfel încât acesta să poată răspunde.
- Să ofere acces la pagina lor MapShare, astfel încât alte persoane să le poată trimite mesaje de acolo.
- Să furnizeze adresa lor inReach, astfel încât alți utilizatori inReach să le poată trimite mesaje.
- Să asocieze un dispozitiv inReach compatibil cu aplicația Garmin Messenger de pe telefonul lor.
Există cinci moduri de a trimite un mesaj către un dispozitiv inReach:
- Mesagerie e-mail
- Mesagerie SMS (text)
- Aplicația Garmin Messenger
- Mesagerie MapShare
- Mesagerie inReach către inReach
10.Dacă am două dispozitive pe un singur cont, trebuie să plătesc pentru serviciu pentru fiecare dintre ele?
Fiecare dispozitiv inReach necesită propriul abonament. Conturile personale inReach sunt concepute pentru un singur dispozitiv activ. Dacă aveți mai multe dispozitive inReach pe care le utilizați intens, puteți lua în considerare un plan Professional. Contactați-ne pentru a discuta opțiunile.
11.Care este cel mai bun loc pentru a transporta dispozitivul meu inReach într-un rucsac?
Cel mai bun loc pentru a transporta dispozitivul inReach este agățat în partea superioară exterioară a rucsacului, cu antena orientată în sus și cu vedere liberă către cer. Acest lucru asigură o recepție optimă a semnalului satelit, menținând în același timp dispozitivul accesibil.
Poziționarea optimă a dispozitivului inReach poate fi ușurată prin depozitarea dispozitivului într-un buzunar dedicat ,,On-The-Go” special conceput pentru anumite modele de dispozitive Garmin inReach (în prezent, dispozitivele inReach Mini 2, inReach Mini 3 Plus și Messenger/Messenger Plus).
Situat pe cureaua de umăr stângă, buzunarul flexibil din plasă ține în siguranță dispozitivul inReach cu o buclă elastică pentru atașarea unui carabiner, păstrându-l în siguranță și ușor accesibil, astfel încât să îl puteți accesa rapid ori de câte ori aveți nevoie în timpul deplasării.
inReach Mini 3 Plus este cel mai recent comunicator satelitar compact Garmin și aduce o serie de îmbunătățiri semnificative, precum o autonomie extinsă, o conectivitate mai stabilă și o viteză mai rapidă de trimitere a mesajelor. Dispune de o recepție optimizată în zone dificile și funcționează impecabil cu aplicațiile Garmin, menținându-și forma ultra-ușoară și portabilă. Este o alegere excelentă pentru utilizatorii care doresc un dispozitiv fiabil și puternic într-un format cât mai compact.
¹Este necesar un abonament activ la serviciul de comunicații prin satelit. Anumite jurisdicții reglementează sau interzic utilizarea dispozitivelor de comunicații prin satelit. Este responsabilitatea dvs. să cunoașteți și să respectați toate legile aplicabile în jurisdicțiile în care se intenționează utilizarea dispozitivului de comunicații prin satelit.
Apple și App Store sunt mărci comerciale ale Apple Inc., înregistrate în S.U.A. și în alte țări. Google Play și logo-ul Google Play sunt mărci comerciale ale Google LLC.